Kryp tillbaka in i mamma

image30


Marianne älskar Barnmat. Det gör hennes bror Max också. Jag har aldrig förstått hur en vuxen människa frivilligt köper kalops och potatis i en liten glasburk eller korvar och kött i tomatsås. Mariannes fascination för barnmat har alltid facinerat - och ibland gjort mig illa till mods.

Nu måste jag ge upp. Miguel hittade för några dagars sen petite danons på extrapris på tesco och ger mig en ny smak av denna barnyoghurt varje morgon. Det smakar mycket fetare och sötare än något jag smakat på åratal. Och det känns som om jag sitter på picnic i tosteberga igen och kan kräva hela världen av mamma innan hon ger mig den där stränga blicken. Det känns rysligt och bra på samma sätt. Känns det så när du äter barnmat, Marianne?

Igår hade mina rumskompisar uppvärmningsfest inför sin Berlinresa och jag kunde inte somna. Jag tog en halv sömnis och helt plötsligt kändes allting så enkelt, varm och mysigt. Helt ärligt har lyckoruset inte ännu forsvunnit helt, jag sitter och myser här i min stol. Underligt att de lägger in såna grejer...

För övrigt efterlyser jag någon som kan hjälpa mig med tips om hur svenska universitet fungerar, socialt sett. Maila till [email protected] om ni känner för att hjälpa till, det är väldigt uppskattat.

Kommentarer
Postat av: Filip

Haha, det var fint det där med mamma o tosteberga.
Stilnoct ja, så underbara. O man känner sig så cool. Jag tog dem på natten i lumpen och gick sen omkring och log och myste hela dagen trots skyfall och blött o jävligt på skjutbanan.

2007-08-02 @ 16:47:22
Postat av: Marianne

Seger!

2007-08-02 @ 17:51:13
Postat av: Ingrid

Filip: Är det för att de ska vara beroendeframkallande som man blir så glad av dem? Precis som du säger går man runt och myser och ler - hur dumma saker än är. Kan du eller pappa hämta mig från kastrups flygplats förresten? Jag kommer bara ha pund med mig och tror inte växelkontoren är öppna vid elva.
Marianne: Känns det som att komma tillbaka till mamma, då?

2007-08-02 @ 18:16:33
Postat av: Marianne

Det kænns som att komma tillbaka till tiden dær det var okej før mig att anvænda min my little pony handduk (som jag førresten anvænder fortfarande, vad ær det før fel på mig??) Dags att væxa upp Marianne. Men ændå. Du tycker det ær gott, hihi... Jag vill ha en personlig ursækt!

2007-08-05 @ 18:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0