Creme de la creme av de som aldrig fick ligga

I och med att Last.fm just blev uppköpt för ett antal miljoner blir vi på kontoret exponerade för Londons webb 2.0-grädda mer än vad som är hälsosamt.

På en branschfest i torsdags träffade jag en man som tydligen kände min kollega Matt. Han såg ut som Serge Gainsbourg och var väldigt rik. Han hade med sig en vän som såg aningen mer närdig ut och var ännu rikare. De bjöd in oss till en fest i Soho som bara var för "The Creme de la creme of the London webb 2.0 people". Jag hann säga "Hello nice to meet you, my name is Ingrid and I work with Matt" inna han ropade "Are you from Malmoe? Your dialect completely tells it. My ex was from Stockholm but they're so fucking stuck up, I prefer you people from the south".

Nästan rätt. Jag var smått chockad över hur en mening på engelska kan berätta var i Sverige jag kommer ifrån, här har jag gåt runt och inbillat mig att folk inte kan höra att jag kommer från Sverige ens. Av ren nyfikenhet följde jag med Matt till festen. Vi tog en taxi till Chinatown (jag är fortfarande pank och de andra betalar för mig tills "Spencer gives you a decent salary") och hamnade på en takvåning med utsikt över Leicester Square. I vardagsrummet fanns en jacuzzi och en neonskylt med texten "There is nothing to fear but fear itself". På taket fanns beanie bags i canvas och ytterligare en Jacuzzi, tillsammans med takfönster så att man såg folk duscha på våningen under om man tittade ner i golvet. En kille gick till McDonalds och köpte femtio hamburgare som han delade ut till folk. Det fanns jelly-kuber i olika fruktsmaker i varenda vrå av lägenheten. Alla tjejerna förutom mig och Hannah hade pyttesmå fotomodellbröst med ännu mindre bikinis på sig. Och allt var gratis. Tydligen ägde skådisen Alan Cumming lägenheten men jag träffade inte honom. Istället var festen full med engelska webbmiljonärer, de som utan social kompetens, charm eller något slags utseende, nu har flockar av snygga tjejer omkring sig. Den klassiska nördarnas revansch alltså. Med undantaget att de här killarna var omåttligt rika och knappt kunde föra en normal konversation utan att försöka bevisa nåt. Jag slår vad om att sju av tio var mobbade i skolan.

Allt var väldigt tacky och inbäddat i pengar (hur många mulitmiljonärer bjuder sina gäster på omättliga mängder av... McDonalds?) och när jag skulle gå fick jag allas visitkort. Ett av dem var gjort av chokladdoftande papper.

Intressant upplevelse iallafall.

Nu ska jag väcka Simon och sen ska vi göra picnic och åka upp till Hampstead heath. Vi var på en fantastisk gayklubb igår som jag kommer tvinga alla mina besökare (om ni nånsin kommer till London?) att gå på.

Snart kommer vi till Sverige. Det ska bli kul.


Kommentarer
Postat av: Filip

Vilka upplevelser...man e fortsatt avis..

2007-07-22 @ 15:17:42
Postat av: Filip

Ingrid,
Vet du nån bra sida där man kan se vad som händer i Milano med omnejd (hela Lombardiet med omnejd egentligen)??? I augusti-september-oktober, typ...

2007-07-22 @ 17:16:59
Postat av: Ingrid

Jag vet inte riktigt, hur kommer det sig att du behöver en sån sida? Michael?

2007-07-23 @ 11:21:46
Postat av: Patrik

Hey, när kommer ni? Jag MÅSTE få träffa UK:s svar på Kumar Patel. :)

2007-07-23 @ 11:32:02
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jag kommer hem till Sverige den tredje. Och jag ska tvinga Kumar att äta stekt sill så vi kommer garanterat att träffas. Annars kanske vi hade kunnat öla ihop lite i sbg iallafall, när vi är uppe där?

2007-07-23 @ 13:08:11
Postat av: Patrik

Lätt! Ses då!

2007-07-23 @ 13:40:04
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Filip

Ja, Michael, om det nu blir något.
M t p att du och Marianne hittade ett par roliga saker att skriva om sist så trodde jag att ni hade kollat in nån form av kalender eller något...elelr det vara bara ren o skär tur med t ex maskeraden i Venedig?

2007-07-23 @ 15:49:48
Postat av: Ingrid

Michael kom på idéerna om karnevalen i venedig, och lite annat. Dessutom så kände jag ju redan Giovanni och Theo i Milano och de hjälpte mig en hel del. Om du vill kan du får giovannis msn och snacka med honom, säg att du är min storebror och att du behöver ha nåt att skriva om.
Jag och Marianne tycker att det hade varit bättre att satsa söder ut, och har ganska bra upplägg om saker vi kan skriva om och ta foto på i Neapel redan. Dessutom har jag fixat några kontakter i stan via Marco jag jobbar med. Du kan inte leta upp sportiga saker som händer i de södra regionerna istället?

2007-07-23 @ 16:27:47
Postat av: Filip

Jo visst kan jag det!!
Förresten, ingen post från din bank idag, tyvärr!!

2007-07-23 @ 21:05:22
Postat av: Filip

När når man dig på MSN lättast?

2007-07-24 @ 20:17:33
Postat av: Ingrid

Hela dan eftersom jag sitter framför datorn på jobbet. Ibland står jag som offline, men försök skriva till mig ändå ska du se att jag är online.

2007-07-25 @ 12:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0