Critical mass

Den sista fredagen i varje månaden cyklar critical mass genom London. Det är ett par hundra cyklister som protesterar mot biltrafiken i stan genom att cykla kaxigt långsamt genom de mest trafikerade delarna av stan, oilka rutter varje gång, med sambamusik och visslor. Min buss blev en halvtimme försenad på grund av detta i fredags men det var underbart att se alla lyckliga cyklister stå och kasta sina cyklar upp och ner på containrar som små apor. Till musik. Med visslor i munnen. Om jag stannar här ska jag vara med varje fredag. När jag skaffat cykel.

Jag har ont i magen för jag åt bara en Halloumisallad till lunch. Varför gör de aldrig sallader man kan bli mätt på? Och varför måste de kosta fem pund trots att man inte blir mätt?

Tina skickade mig ett mail innan och frågade pm jag hade överlevt terrorn. Jag har inte kollat på tv sista dagarna och reser inte genom centrala stan längre så jag hade helt missat att det varit nya misslyckade attacker. Alla är så vana vid det här att ingen bryr sig, ingen pratar om det. Såvida man inte driver om det. Mina rumskompisar har gått med i grupper på internet i stil med "I survived the tiger tiger attack" (tiger tiger är nattklubben som skulle sprängas) och planerar dagar nästa är för att hedra de som hade kunnat bli offer. De funderar på att slå ihop det med 7/7-dagen. Jag tycker det är lite smått rått för min smak. Men när jag minns studenterna på Hestons universitet i San Diego som försvarade att campuspolisen hade elchockat en kille medvetslös, för att han hade skrikit "fuck your patriot act!" föredrar jag rå humor.

På tal om San Diego så har Chris, Hestons rumskompis, precis kommit till London. Han ska vara här en månad för att turnera med en tjej som han spelar gitarr åt. Det ska bli kul att träffa honom.
Simon har hållit stöttande sessioner för mig när jag får arga återfall och vill hugga huvudet av Heston med en yxa från London. De återfallen blir färre och färre, som tur är. Simon är min skyddande ängel.

Jag hade tagiot en massa bilder men såklart tappat bort min överföringskabel nu när jag väl har en kamera. Så i väntan på en ny får det bli färglösa inlägg.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Simon är mer lik Kumar än Kumar själv. förövrigt är halloumiost en av de få ljuspunkterna i livet just nu.

2007-07-07 @ 14:53:59
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Kumar? Nattta tycker att han ser ut som indiern fran american idol. Men jag vet inte vilken kumar du menar?
Halloumi ar fantastiskt. Men jag vill ha mycket av det. Och jag saknar sillamackor grymt mycket!

2007-07-08 @ 13:14:22
URL: http://lastfm.se/user/arrdis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0