Hoxton heroes

Jag och Greg kom aldrig iväg till Frankrike.

Åkte hemifrån klockan tre på morgonen till skabbiga Kings Cross bara för att komma fram till Luton och höra att vårt plan gick dagen innan. Så Greg och jag bersämde oss för att stunta i det hela eftersom 150 pund för en flygbiljett är halva min hyra och mer än jag har råd med.

Tog istället tunnelbanan hem till Simon och dagade med honom hela dan. i kollade på sex avsnitt av Nathan Barley. De handlar om hipsters och andra idioter i Shoreditch där jag jobbar. Hipsters här ar ganska pantade.

http://www.youtube.com/watch?v=twBfizoviBg

Sen åkte vi till Brick Lane igår för att dega och prova fler hattar. Marknaderna här är helt fantastiska. Vi hamnade på min favoritbar i Hoxton efteråt och Simon berättade om sina släktingar i New York. En big mama som bor där hade gjort en "feta franska kvinnor och män från Ghana" och åkt till afrika för att hitta sig en man. Hon var extremt stor och inte särskitl vacker, och kunde därför inte få någon man i USA. Hur som helst tänkte hon att ett green card kunde locka någon fattig långväga släkting att gifta sig med henne. Men afrikanska trägolv är inte gjora för 150-kiloskvinnor, och hon trillade genom golvet i den första stugan hon kom till. Hon åkte hem utan man men med en bruten fot. (Simon säger att de är hemska människor som var taskiga mot hans homosexuella kusin så jag får skratta åt det). Jag tyckte det var så kul att jag satte min Staropramen i halsen.

Nu ska jagt sluta skolka från jobbet och fira att jag fick 50 £ löneförhöjning idag. Yes! Nu behöver jag bara 20 £ varje månad till för att kunna betala hyran...

Kommentarer
Postat av: Filip

Grattis till lönehöjningen!
Jag hoppas jag snart kan åka till London.
Var det Koko du var på?? Legendarisk mark. Yes, London Live spelas in där!!
http://www.imdb.com/title/tt0871923/

2007-07-02 @ 23:41:30
Postat av: Patrik

Jag kommer gärna också över en runda. Big Gay Al drar ner mig till botten av ån.

2007-07-03 @ 02:11:45
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Filip: Lönehöjningen är trevlig men med tanke på att detta är vad praktikanterna får av 2 miljarder känns det lite... sådär. Du får gärna komma snart - jag kom antagligen in på Leeds uni så det kan tänkas att jag ker hem två månader innan dess ifall jag inte får en värdig läneförhöjing på Last.fm.
Patrik: Jag läste ditt inlägg. Jag känner med dig. Vem var denna sköna varelse?

2007-07-03 @ 11:08:57
URL: http://www.arrdis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0