Rent samvete för 29 kronor?

Vem som än sagt att det är billigt att flyga till London ljuger. Jag bokade mitt flyg igår, och det landade på 1882 kronor. Det biligatste alternativet visade sig blir sas och heathrow (Ryanar glömmer alltid att lägga till att man får betala 40 pund för att komma till och från Stansted. Och flyger man från Gatwick måste man vara där fyra timmar i förväg om man inte vill försöka muta tillbaka sin biljett med tårar och komplimanger till flygplatspersonalen. Luton är lika värdelöst.).

När jag skulle betala kunde jag klicka i en ruta "Reduce my carbon footprint" för 29 kronor. Jag undrar hur detta går till? Jag klickade i nrutan av ren nyfikenhet, men hur bidrar 29 kronor till att mitt carbon footprint minskar? Att ta tåget vore väl säkerligen en bättre lösning isåfall.

Hur som helst släpper tydligen en ko mer koldioxid per dag genom sitt idisslande än en jeep gör per timme. Man håller på att forska för fullt i hur man ska få kor att rapa mindre, och grönt är det nya svart i London just nu. Jag ska nog bidra med min gröna trendighet genom att köpa en cykel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0