Semester!

Fick idag besked om att jag ska få två veckors semester i början av Augusti!

Jag och Simon ska ta vårt pick och pack och resa runt lite i Sverige. Bland annat ska jag lära honom äta sill och hur man överlever en ångestfylld kväll på lorden. Han har mumlat en massa om Stockholm, så måste antagligen en runda uppåt norrland också.

Återigen har mitt bankkort gårr sönder. Hur mycket jag än älskar dansksvenska grejer och att ha en bank som heter danskebank börjar min plänbok sucka lite väl högt. Men nu ska jag ju få löneförhöjning.

I helgen var vi ute med Ricky och Adam i Putney. Adam är Simons svenskiranska vän som pluggar på oxford och pratar så bra svenska att man direkt hör att han inte kommer från Sverige. Han kallar Leeds för "summercamp" och blir generad åt mig när Ricky på sitt vanliga manér skriker "you cunt" för att jag påstår att Henry fortfarande är en bra spelare. Jag har nog aldrig träffat någon som säger cunt lika ofta som Ricky. Alla andra engelsmän verkar överrens om att det är det fulaste ordet någonsin, på alla språk som finns. Ricky behandlar det som en godisbit.

Någon slängde hårt godis i huvudet på mig från ett tak i Camden i fredags. Det gjorde så ont att jag började gråta och skrika Rickys favoritord. Tur att tjejerna som slänge den i huvudet på mig inte hörde det. Engelska tjejer är starka. Och de slåss jättegärna. De hade säkert nitat både mig och Simon.

Hetast i London just nu är förresten Hadouken! som går att lyssna på här: http://www.lastfm.se/music/Hadouken%21?q=hadouken%21

De är jättepopulära bland folk med fågelbensjeans och tjejer med legofrisyrer. Och deras texter handlar om hur patetiska folk i fågelbensjeans och legofrisyrer är.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Du vet väl vem som ska steka sillen åt honom?

2007-07-16 @ 17:03:13
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Självklart. Och jag litar på att du tar lite extra graxlaxsås under så att det smakar mildare för engelska smaklökar. Jobbar du augusti?

2007-07-16 @ 17:13:06
Postat av: Siobhan

I don't understand you

2007-07-16 @ 17:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0