Tre månader på Last.fm

image26


Nu har det gått tre månader sen jag började jobba på Last.fm. Nedan följer lite minnsevärda bilder. Min tappa-inte-bort-din-kamera-eller-tillbehör-till-den-förmåga är obefintlig så jag har återigen inga bilder. Kameran fuingerar men överföringskabeln är mysitiskt försvunnen bland alla kablar i musikrummet jag just flyttade ut från.

Chris följde med ut igår. Det var Feilx Tillermanns sista kväll på last.fm och vi var alla lite tårfyllda (Felix började veckan innan mig och ska hem till Tyskland för att plugga nu). Felix är den enda som lyckats slå vår rödhårige mulitmiljonär RJ i armbrytning. Han har alltid röda kinder och ser väldigt blygt tysk ut.

Chris stormtrivdes och var superimponerad av allt - ständigt gapandes "that's so rad!!" "awesome!" "freakin awesome". När Stefan kom min med en kille som var och hälsade på från Saddle Creek skrek Chris "I adore your work" över halva puben. Han pratade mer med mina chefer än jag själv vågar göra, med det där charmigat amerikanska "man, you're so awesome, you're heroes over there!" i mungipan. Amerikaner tar för sig sinnessjukt mycket. Det ska bli spännande att se hur Chris klarar sig när han följer med mig och SImon till klubbarna i Shoreditch nu i helgen. Ska posers med fågelbensjeans och legofrisyrer låta sig charmas?

Jag fick nu reda på att jag kommit in på alla kurser i Leeds men att jag kommer få problem med att skaffa boende eftersom jag är så sen på det. Samtidigt hade jag ett samtal med Claire idag om min framtid på Last.fm och tydligen kan jag vänta mig ett säkrat jobb och dramatisk löneförhöjning om jag stannar. Usch vad svårt det blir att bestämma sig nu. Claire tycker att jag ska vänta tills nästa år med universitet, och då försöka med Cambridge, Oxford, LSE och de andra toppuniversiteten här. Men det är ju lätt för en före detta harvardstudent att säga att jag säkert kommer in där. Särskilt som hon just nu försöker få mig att stanna här ett år.

London är skitkallt. Vart har sommaren tagit vägen?

image24

Kontoret i neonljus

image27

Första grillfesten med Last.fm.

image28

Första kvällen med klänningar och peruker på Last.fm

Kommentarer
Postat av: Patrik

Vilket sätt är lättast att få hångla med Conor Oberst? Last.fm eller Leeds University? Need I say more?

2007-07-11 @ 20:10:24
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Du har en poäng Patrik... en väldigt stark poäng.

2007-07-11 @ 23:09:21
URL: http://lastfm.se/user/arrdis
Postat av: Filip

Den där första bilden, vart är det nånstans?

2007-07-12 @ 12:38:19
Postat av: Ingrid

Det är en release-fest i apple store på regent street. Tror jag. Berättade jag inte om den smöriga och pisamma R'n'b-itunes-unplugged-inspelningen med Lemar?

2007-07-12 @ 14:06:37
Postat av: Filip

Har du koll på The Gossip?
Om inte, kolla länken, och spela videon "Standing In The Way Of Control".

2007-07-14 @ 00:18:17
Postat av: Filip

Och där kom länken...

2007-07-14 @ 00:19:07
URL: http://www.gossipyouth.co.uk/index1.html
Postat av: Ingrid

The Gossip ar redan valdigt stora har, mest for at de har en overviktig sangerska som alltid strippar pa spelningar och ar lesbisk. Och sa var standing in the way of control soundtrack till serien "skins" som ar om ungdomar i brighton. Valdigt bra.
Har de vunnit mark hemma?

2007-07-14 @ 14:14:13
URL: http://lastfm.se/user/arrdis
Postat av: Filip

Nej, ingen känner till dem härhemma.
Jag känner till dem för att jag kollar läget på andra forum än de svenska. De har varit förband till bl a Scissor Sisters och Le Tigre.
Jag tycker det är så coolt att de kommer från Arkansas. Mitt i Hillbillie-USA typ...

2007-07-14 @ 18:00:32
Postat av: Ingrid

Ja de headlinade john peel stage pa glastonbury, vilket ar ganska stort ju. Har du laddat hem albumet?

2007-07-14 @ 20:53:12
Postat av: Filip

Nej har inte albumet.
Nu har du fått senaste grejen till Michael på din mail! Voila! Ta en titt!

2007-07-15 @ 22:50:50
Postat av: Marre

Ær det någon på tranceavdelningen på last.fm som har hunnit kommentera din jacka?

2007-08-08 @ 20:13:10
Postat av: Ingrid

Nej, men ett fyllo på bussen vinglade fram en gång och frågade "Your jacket... so... whats up with it? What is it trying to say?"

2007-08-09 @ 01:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0