Senaste tiden

Det har varit dåligt med uppdateringar i resedagboken på senaste tiden, mest för att jag inte haft nåt internet hemma i lägenheten. Men eftersom jag nu sitter i mitt nya rum i Stoke Newington fungerar bloggskrivande alldeles utmärkt. Huset ör frö övrig tmycket fint, men den där engelska mögellukten coh heltäckningmattor överallt. En av mina nya rumskompisar jobbar som kulturskribent på the new statesman och vi get varandra deadline-tips och stöd när det behövs. Sitter just nu och äter på en underbar rågbrödsmacka med polsk delikatesskinka  - mitt nya kvarter är judiskt/lesbiskt/polskt och har jättebra billiga mataffärer. Allt som importeras till det här landet matväg är garanterat bättre än det hemproducerade och jag har redan blivit bästis med den polska köttaffären på Stoke Newigton High St.

Hur som helst. Har just packat klart väskan för Glastonbury och åker imorgon. Enligt prognoserna ska det kasta ner regn hela helgen så jag har gummistövlar med mig och sömntabletter (vet inte riktigt hur jag kommer klara fyra nätter i blött tält med simon o Ricky). Jag är hur som helst övertygad om att det kommer bli kul. Ni får se bilder senare, 


Här är hur som helst lite bilder från London sen jag fick tillbaka min kamera


image11

Jag gamla rumskompisan och Rosanna i TV-soffan

image10

Andrea som jag delade rum med.






image12
Universitetet i Essex avslutningsfest

image13

Cheap monday är sjukt heta här. Nudie också för den delen, av nån konsig anledning. Desirée som kommer från Berlin hade lyckats få tag på blå och kallade dem för "sitt andra skinn"

Bal

Balen var väldigt speciell. Förutom att jag inte kunde ha min kläning som var på tok för uppklädd hade de hyrt in karuseller, en hel lineup med band och Djs som spelade i olika tält, sambatåg och sköt upp fyrverkerier i en halvtimme efter klockan tre på kvällen. Human football som vi spelade på bilden var också obligatoriskt, precis om att alla var tvugna att vara uppe till klockan sex för att vara med på "survivers photo".

Bens födelsedag

Helgen efter var vi ute på Bens 21årsdag. Den slutade med att kan blev utsängd från klubben och inte mindes något alls dagen efter. Tydligen är det precis vad alla gör just på sin 21års dag. Det där med att bli utslängd var tigt, och att dricka en drink med lika delar cola, gin, baileys, vodka, rom, jägermeister och glass.

Koko

Koko som vi var ute på har tydligen enrupoas största discokula. Den såg ganska tung ut också.



Dagen efter spenderade JAg o Simon med att prova hattar på Portobello Road Market. KUrar dagen efter-trötthet ganska bra.
image14
Scenesters
image15

Okej nu ska jag gå

Kommentarer
Postat av: Filip

Hallå, coola hattar får jag säga!
Koko? Är det inte där de spelar in London Live ??
Klassiskt!

2007-06-25 @ 23:56:54
Postat av: Anonym

Förresten, du får ju ta o köpa den där första hatten a´la Robin Hood du testade....så jävla cool!

2007-06-26 @ 00:01:26
Postat av: Patrik

Välkommen Cookie! Once you go blogg.se, you can't stop...

2007-06-26 @ 02:02:51
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Filip: Jag vet inte om det är där de spelar in London live, men det kan det säkert vara. Det är en gammal ombyggd teater och när det inte är klubbkväll där har de jämt spelningar. När vi var där var det klubb ett tag och sen började Tiny Dancers spela runt tolv.
Patrik: Jag kastar mig med välvilja in i smeten :)

2007-06-26 @ 17:00:54
URL: http://lastfm.se/user/arrdis
Postat av: Mubb

Hej det är ditt fru som ligger på soffan och är sjuk.. Skriv om hur det var på Glastonbury så att jag kan skämmas ännu mer eftersom jag inte har skrivit ett enda inlägg från Oslo :)

2007-06-26 @ 17:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0