Alla goda ting är tre?

Igår var en fantastiskt dag.
Jag blev befodrad, fick ett jättefint paket från Pappa och Annan på posten och en present från norska skatteverket på bankkontot.

Från och med idag är jag Business Analyst på Last.fm. Det låter ganska fancy tycker jag. Nu kanske jag tillochmed får mina egna visitkort. Och så har jag fått en vettig lön med fem veckors semester.

I helgen var jag i Camden och passade på att ta en bild på Koko åt Filip. Den blev tyvärr lite skakig.

image79

image82

Jag såg en man på tunnelbanan med den hemskaste outfiten jag någonsin sett; ett helt kit med dollarsedlar på. Byxor, Tjärna t-shirt, skor - allt! Jag försökte sett nätt och cool ut genom att göra v-tecknet men så är det ju bara japanskor som kan den saken.

image83

Fick även träffa Rickys flickvän för första gången. Hon var trevlig och släpade runt på en systemkamera på puben. Svor precis lika mycket som Ricky.

image86

Simon hatar jazz mer än jag hatar calypso, men jag släpade ändå med honom till en jazzpub i söndags för sunday roast. De här söta gubbarna spelade alldeles fantastiskt och jag vet vart jag ska ta Pappa och Anna när de kommer hit. Chick Corea spelar på Barbican i November och jag ska nog vara pretentiös nog för att köpa en sittplatsbiljett och gå dit, ensam och mystisk.

image85

image87

Sen Simon började jobba på TopMan har han blivit en modekatt. Här sitter han och posar på Primrose HIll i sin nya skepparkavaj. Jag trodde aldrig jag skulle träffa någon som kan diskutera ett visst par jeans lika mycket som Filip. Tyvärr verkar det som att min pojkvän håller på att bli den personen.

image88image89image90

Pappa och Annas paket.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Gött att du är i smöret nu, Cookie! Hälsa Kumar att han håller på att bli den riktiga Kumar från Sölvesborg om han inte lägger modet på hyllan. :)

2007-10-23 @ 18:18:06
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Pa

Hej Ingrid, va kul att paketet kom fram och tydligen med innnehållet i gott (!) skick.
Ser fram att få komma till musikpuben för oss jazz gubbar....och va kul att du håller uppe familjeintresset i denna utrotningshotade musikform. Grattis till nya jobbet o lycka till med flytten , det var väl nu kommande vecka..
Hör av dig om biljett o tider ...
Kram/ Pa

2007-10-24 @ 15:11:06
Postat av: Filip

Business Analyst? De där titlarna ni rör er med asså.... *avundsjuk gubbe*

2007-11-01 @ 01:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0