Chopin, mon amour

Idag såg jag något fantastiskt som kanske kan bota mitt smått ohälsosamma förhållande till Heroes of Might and Magic III-V.

De har gjort ett spel av Chopins liv på dödsbädden! Som en tuberkolossjuks feberdrömmar om mystiska världar och bossar för vilka man måste spelar sonater för att de inte ska döda en. Det låter väldigt speciellt.
Och det ser väldigt fint ut. Aimee har xbox och nintendo och Jono ska ta med sig en storbildsTV till vårt nya hus så det kanske hade varit bra att införskaffa sig det här snart. Tänk vilka härliga vinterkvällar när man bara kan sitta inne och stänga in sig med sitt spel, sova och drömma om det, för att sedan vakna och spela vidare...

Jag älskar japanerna för att de jämt skapar såna här saker.

image75
image76
image77
image78

Kommentarer
Postat av: Sandy

Vi var bara på den där stora gatan utanför tunnelbanan, plus en liten bargata där vi hittade en fantastisk pub vid namn The Good Mixer (där fanns en tavla som det stod "the regulars" på, och gissa vem som var med på den tavlan om inte peter himself? dessvärre var han tydligen på rehab under vår vistelse). veryvery nice! om du vill se är här förresten lite bilder http://hs.facebook.com/album.php?aid=56808&l=5c60e&id=868945626 ja, jag hoppas att du inte misstycker men det var ju så klockrent med bilden, haha!

2007-10-19 @ 21:05:14
URL: http://sandyarfashion.blogg.se
Postat av: björn

oj det ser fantastiskt ut! vad heter spelet?
kan det vara som en blandning av zelda och guitarhero?

2007-10-20 @ 12:58:13
URL: http://vegankrubb.se
Postat av: Filip

Sjukt fina bilder från spelet...ja, japanerna de kan.

2007-10-21 @ 01:02:52
Postat av: Filip

Ingrid - Ring mormor - hon fyller år på tisdag, men grattas idag söndag..

/Filip

2007-10-21 @ 13:36:56
Postat av: Patrik

De där bilderna får mig bara tänka på hallucinationer och bruna små svampar.

2007-10-22 @ 02:14:10
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Sandy: Konstigt nog var det just på the good mixer jag
hamnade denna helgen ;)

Björn: Spelet heter Eternal sonata

Filip: Jag ringde mormor igår, hon verkade helt slut efter allt firande. Träffade du henne?

Patrik: Trevliga bruna svampar antar jag?

2007-10-22 @ 13:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0