Dagens outfit

image92

I lördags var jag på halloweenfest i Brick Lane.
Jag klädde ut mig till självmordsbombare (hade ett par fler masker om huvudet innan det blev för varmt och var tvungen att ta av dem).

Det var en väldigt rolig fest, och ännu roligare blev det när jag träffade två svenskar som tyckte att det var fördomsfullt och upprörande att jag hade en palestinasjal på mig som självmordsbombare.
Svenskarna måste vara världens mest politiskt korrekta folk. Av två hundra personer, x antal iranier och muslimer, är det självklart svenskarna som blir upprörda. De andra bara skrattade.

Politiskt korrekthet är hemskt humorlöst ibland.

Andra outfits som förgyllde kvällen var Borat, en väldigt bra kopia av Amy Winehouse, tyska lederhosen gjorda en en IKEA-påse och Gregs klassiska clockwork-alex.

image93image94image95

Kommentarer
Postat av: HairyChewie

The last picture (the hairy guy) makes me kind of sick. :(

2007-10-29 @ 15:30:19
Postat av: Ingrid

He made many of us sick, hairychewie

2007-10-29 @ 15:59:06
Postat av: björn

fan, borat-killen besitter en maskerad-dedikation jag inte sett sedan papa franz gick som kapten klänning. utlämnande är bara förnamnet, genialt är efternamnet.

2007-10-30 @ 12:31:35
URL: http://vegankrubb.se
Postat av: Filip

"Politiskt korrekthet är hemskt humorlöst ibland."

Ibland?

Det var en rätt vågad outfit.

2007-11-01 @ 01:55:41
Postat av: Ingrid

Vågad och vågad, jag tyckte mest den var rolig... Dessutom driver folk här jämt med offren, så varför skulle det vara offensivt att driva med bombaren själv?

Och ok, politisk korrekthet är nästan alltid tråkig.

2007-11-01 @ 12:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0