Gynekologskräck

Jag har inte sett Michaels Moores sicko ännu, men eftersom jag nu provat på NHS själv så kan jag iallafall intyga att delar av den engelska sjukvprden är bra.
På Annas råd åkte jag för att få en gynekologundersökning imorse. Bara för att kolla att allt är ok.
Jag ska inte gå in på några initma detaljer, men det fanns tre personer i rummet, varav en var en nervös manlig student som hela tiden täckte min överkropp med papper. Och jag var ju påklädd där så jag fattade inte riktigt varför.

Gynekologen själv trippade runt i högklackat och såg ut lite som Nancy Dell'Olio (Svennis fru).

Hur som helst var allt gratis och det gick tio gånger snabbare att få allt uppkollat än det nånsin gjort hemma. Så det var en relativt trevlig upplevelse.

Jag trodde att mitt första möte med gynekologstolen skulle vara mer skräckfyllt. I Norge har de tapetserat gynekologrum och stolar med marimekko för att få folk att koppla av mer. Vet inte om det hade hjälpt mig särskilt mycket.
image74
(Nästa vecka ska jag, Aimee och Jono få flytta in i huset! Ska blir skönt att få lite eget utrymme efter två månader hos Simon.)

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag såg en gynekologstol till salu i en secondhand-affär i Malmö i våras. Det var nära att jag köpte den och startade en egen indie-klinik. Men jag hejdade mig i sista stund.

2007-10-18 @ 18:17:07
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Hade du haft joy division på väggarna och "Nu kan du få mig så lätt" spelandes i bakgrunden då?

2007-10-18 @ 19:11:16
Postat av: Patrik

Japp! Och Björn Gadd hade varit min assistent.

Låter det inte som en bra affärsidé?

2007-10-19 @ 07:24:41
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Sandy

Hej Ingrid! Skulle bara säga att jag hade en underbar tid i London nu för några veckor sen.. Camden var fantastiskt (även om jag blev erbjuden to smoke some heroin and have crazy sex all night) och jag hade sjukt roligt. Så kul att jag faktiskt kommer tillbaka den 27e novcember för att se babyshambles på wembley, its nice!

2007-10-19 @ 09:52:38
URL: http://sandyarfashion.blogg.se
Postat av: Ingrid

Patrik: Björn Gadd hade alltså varit den nervösa killen som täcker patienterna med papper. Och du donnan i högklackat? Eller det kanske bara är i min drömvärld.

2007-10-19 @ 11:19:27
Postat av: björn

säg bara till så blir din dröm till verklighet.
(nu får man väl stryk av newman...)

2007-11-11 @ 18:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0