Mitt nya hus

Har varit seg med skrivandet på det senaste. Sorry pappa.

Jag och två personer från jobbet, Aimee och Jono, håller på att skaffa hus ihop. Eller vi har nästan skaffat det. Återstår bara att betala deposition coh flytta in. Det ser ut såhär:

image67

image68image69

Vi är väldigt glada över det. Det är billigt och ligger relativt centralt. Och det är väldigt sött inuti. Så nu kan ni komma och hälsa på och bo så mycket ni vill.

I helgen var jag och Simon på en mässa om Italien som Michael skickat mig på. Det var skoj med en massa vinprovning. Och mat. Massor med salami. Så nu har jag ungefär sex artiklar att fixa inom de närmsta två veckorna.

Under tiden ska vi flytta, åka till IKEA (jag har övertalat min svenskaelev Matt att köra oss dit i sin bil, vi ska äta svensk mat och prata svenska under tiden), jag ska bli uppgraderad till bizdev vilket slukar ännu mer arbetstid och slutligen trösta Simon som inte ska åka till Japan trots allt. Fast det är ganska skönt ur egoistisk synvinkel att han inte ska iväg.

Vill förresten tipsa alla om väldigt spännande läsning just nu i den här bloggen, och som svar till Patriks senaste fråga om björnen som rev en jägare - jag fattar inte heller uppståndelsen. Med risk att låta som en ignorant skåning som aldrig levt nära vidmarken - ger man sig in i leken får man leken tåla. Det är väl knappast oväntat att en jägare blir riven av en björn, eller särskilt chockerande.

Kommentarer
Postat av: andrea

shit vilket fint hus! var ligger de?

2007-10-09 @ 12:22:59
URL: http://private-shangri-la.blogspot.com
Postat av: Ingrid

okej det där med att det är "relativt centralt" betyder att det ligger i zone 2 och tio minuter från tunnelbanan i homerton. Det är ute i hackney, mellan hackney central och hackney wick, enligt wikipedia "one of the more depressed areas of hackney" - och hackney räknas som en av londons ruffigaste burroughs såvitt jag vet. Men huset är ju ändå fint :)

2007-10-09 @ 13:28:11
Postat av: Filip

För å vara rough e det ju väldigt fint får man säga...

2007-10-09 @ 14:37:16
Postat av: Patrik

Vad bra att du äntligen hittat en crib du gillar. Ta hand om dig, I. Och tack för reklamen. Just nu går bloggen sjukt bra, men det känns konstigt att ha gjort en såpa av mitt liv.

2007-10-09 @ 16:41:58
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Filip: det ligger på en liten innergård och är egentligen ett gammalt stall så vår del är fin. Omgivningen är inte den bästa dock.

Patrik: Jag förstår att det måste kännas lite lusigt, nästan lite som att expolatera sig själv. Men det är ju också bra träning att kunna omvandla det man upplever till något bra.

2007-10-09 @ 17:18:31
Postat av: andrea

zone två funkar ju bra ändå väl? jag är i london 31:e oktober-4:e november och kommer ha en del fritid när brorsan är i skolan, det skulle vara kul o fika!

2007-10-10 @ 16:53:26
URL: http://private-shangri-la.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det hade varit mycket trevligt andrea :) Du kan ringa mig på 0798 578 4830 när du kommer hit. Eller andvända allas vårt älskade facebook.

2007-10-11 @ 11:31:25
Postat av: Pa

Ser jätte fint ut ; kram/ pa

2007-10-12 @ 17:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0