Det spökar i min häl

Min häl är sönder. Det gör jätteont när jag går på den. Mamma säger att det är något med en sporre, mormor säger att ho alltid kunde plocka potatis fastän hon fick ont i hälen och André säger att det är inflammation. Det gör hur som helst ont och jag har inte vågat gå till doktorn ännu. Jag misstänker att det har med undernäring att göra men Alex säger att det inte stämmer.

Om någon känner igen dessa symton, hjälp gärna: Ont i hälbenet efter att ha gått långe på hårda underlag i platta skor. Kan inte belasta hälen utan att det känns som att benet ska skära genom huden. Går på tå med en önskan att vara katt så att man kunde gå nättare.

Jag har köpt en massa vitaminer och levt på bönsallad och sushi tre dagar i rad. Alex säger att jag är undernärd. Inte undernärd som i smal utan undernärd som i att jag levt på billiga chips 'n' mayo för länge. Så recept på bönsallad är också väldigt välkommet - Björn, sitter vegankrubb inne på någon hemlighet?

Var och tittade på två lägenheter till igår. Den ena kändes som Den Rätta, så jag sitter här och håller tummarna för att de ska ringa tillbaka och säga att jag kan få flytta in. De hade en katt, en blå dörr och bodde ovanpå en nedlagd pub. Trevliga människor och eget mysigt rum för mig.

Det spökar i mitt nuvarande hus. Inatt vaknade jag två gånger av att dörren till mitt rum väldigt långsamt öppnades och gled upp, och nånting tumlade runt i köket. Så extremt smart och streetwise som jag är nu trodde jag att det var inbrottstjuvar och gömde mig diskret i garderoben. Men sen när jag gick ner i köket på morgonen för att kolla var det var fanns det inget konstigt där. Och så drömde jag om en dam med att grönt ansikte som var mögligt. Buhu.

Kommentarer
Postat av: björn

hett de två senaste åren är puylinsen. blanda med cocktailtomat, fänkål och kanske en skön morot. dra citron över och olivolja samt s&p. annars gillar jag att köra vilken böna som helst tillsammans med enkel vinägrett och lite stjälkselleri. stora vita bönor i en dressing av dijonsenap, dragon och olja är också toppen.

2007-09-03 @ 20:14:11
URL: http://vegankrubb.se
Postat av: Ingrid

tackar tackar, ska genast prova!

2007-09-04 @ 11:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0