Problemet med utrymmesstjuvar när man är liten

image64

(Lägger in en bild på trottoraen utanför mitt kontor...för att i Shoreditch är vi så sinnessjukt hippa.)

Ikväll ska jag titta på lägenhet no 23 i raden. Jag misstänker att Simon förlädrar börjar bli lite trött på att ständigt dela köket med mig och mitt matlagande. Ungefär som Marco är trött på att dela halva sitt skrivbord med maten som inte får plats på min sida. Alla är överrens om att jag äter mer än nån annan på det här kontoret med 60 anställda.

Filip var i Italien förra veckan. Han träffade hyperaktiva Theo som hade paranoida attacker när jag och Marianne var i Milano sist. Då trodde han att polisen var efter honom och körde hela vägen till Como för att rädda oss (såna saker kan man läsa om i vår jättefina, underbara tidning Grand Tour Italia . Det är tillochmed fortfarande gratis med prenumeration tror jag). Denna gången var han lugn och hänge på hiphopklubbar med min käre bror. Jag känner mig lite deppig över att inte kunna fälja med.

Igår var Jag, Miguel och hans pojkvän Rob och såg New Young Pony Club på Astoria. Rob hade åkt dit två timmar i förväg för att vi skulle få deras favoritplatser på balkongen (Miguel ser inget om han står framför scenen). Efter en stunds underbart lyssnande till the whitest boy alive som var förband, kom två tjejer som bokstavligen var tre gånger så stora som miguel (vilket visserligen inte är så jättesvårt att vara...) och ställde sig i vägen för hans dansande. Han skrek "those girls are stealing my dancing space!" men de kunde förstås inte höra honom, så han övertalade två tjejer brevid oss att dansa iväg med utrymmestjuvarna. Utrymmesstjuvarna visade sig vara lesbiska och Miguel kröp upp i Robs knä för att förnöjt titta på medan hans räddare försökte bli av med dem. Det var en fin kväll.

image65

Kommentarer
Postat av: Patrik

Journalistik blir inte vackrare än Grand Tour Italia. Dock förstår jag mig inte på Filles hat mot Marcus Birro, när det är honom han egentligen vill vara? :)

2007-09-27 @ 16:50:45
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Ingrid

Kanske är det just därför, lite som med dig och den där killen som aldrig sa hora?

2007-09-27 @ 18:46:31
Postat av: Patrik

Ja, peniskomplex kallas det. :)

2007-09-29 @ 15:00:04
URL: http://pudding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0