Diskriminering

För en vecka sen fick jag skäll på jobbet för att diskriminera mot svenskar som inte är från Skåne. Det är sjukt komiskt. Min chef verkar ha förväxlat Skåne med Baskien, och jag fick lära mig att man inte ska säga till överordnade amerikaner att 'se det roliga i det hela' när de tror att man kan få dem stämda. Jag fnissar fortfarande lite åt det i smyg dock.

Min favorit på jobbet, Dasha, ska åka tillbaka till Mosva om en vecka för gott. Sen ska hon gifta sig. Hon sa att jag måste komma på bröllpet, som enligt hennes beskrivning består av väldigt mycket vodka, väldigt lite kyrka och en sallad med allt gammalt man hittar i kylen som hon kallar "Russian Salad". Ska bli intressant.

Kommentarer
Postat av: needy girl

Russian Salad låter misstänkt likt "dagen-efter-brunch hemma hos mig, när jag inte orkar ta mig till pizzerian"

2008-04-17 @ 20:32:47
URL: http://needy-girl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0