Skilda världar in real life!

image127

För några dagar berättade tabloiderna här att två tvillingar, som blivit separerade och bortadopterade vid födseln, träffats som vuxna och ovetandes om att de var släkt, gift sig.

http://news.independent.co.uk/uk/this_britain/article3333777.ece

Deras äktenskap upplöstes automatiskt av en domstol när sanningen kom fram, och nu håller tvillingarna en kampanj för att de ska få fortsätta vara gifta och tillsammans. Kanske en dag skaffa barn.

Jag fick en nostalgitripp till mormors tv-rum och alla de eftermiddagarna när vi satt och tittade på Daniel och Sandras olyckliga öde, när de också insåg att de var tvillingar.

Undrar vad man själv hade gjort i en sån situation.

Bokklubben i fredags gick förresten bra. Jag kom fram till att Sarajevo Marlboro med Miljenko Jergovic var tillräckligt obskyr för att bli mitt förslag. Matelementet var inte lika skräckinjagande som jag trodde det skulle bli. Jag gjorde en bönsallad med ungsrostade grönsaker och det var mycket uppskattat. Sen åt vi brownies och såg en väldigt pretentiös fransk film som var så långsam att vi var tvugna att stänga av den för tt hinna med sista tunnelbanan hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

intressant och samtidigt gripande, sannolikheten att de skulle träffas var ju liten men kanske bodde de nära varandra och känslan av tillhörighet drev dem tillsammans....ps Ingrid kolla emailen/pa

2008-01-14 @ 19:38:12
Postat av: Patrik

Det är därför jag inte riktigt vågar ta steget och skaffa barn med koreaner.

2008-01-14 @ 23:56:05
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: FIlip

Det går inte att lysna på ett enda album just nu på last.fm utan att buffrandet hänger upp sig efter att första låten spelats. Går det att göra något år detta?? Det är faktiskt rätt värdelöst.

2008-01-21 @ 19:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0