Vem i hela världen lyssnar på basshunter?

Jag frågar mig detta ibland.

Svaret kom till mig idag, då jag snubblade över denna texten på Basshunters officiella Bebo-sida (fjortiscommunity á la lunarstorm i England).
Han är den 17de mest populära artisten på bebo (med 40 miljoner användare).

The European smash-hit sensation, number 1 in 8 countries; "Boten Anna" is finally here and set to take the UK by storm!

Re-worked with an English vocal version ?Now You?re Gone? is the debut from the UK?s hottest new label Hard2Beat Records, set to become a major music force over the forthcoming months.

DJ and Cyber Geek Jonas Altberg, aka Basshunter, wrote the European hit in his bedroom. The track, about his love for a girl he met on the internet, captured the hearts of Sweden and it went on to become an instant online phenomenon. It smashed its way to the top of the charts across Scandinavia and within weeks he had become their biggest debut selling artist ever!



Kommentarer
Postat av: björn

det är intressant att det är en ny text, inte han som sjunger osv men att det ändå är "den engelska versionen av boten anna"

billig smaklös video också förresten.

2008-03-03 @ 18:13:03
URL: http://vegankrubb.se
Postat av: Ingrid

Jag stängde av ljudet femton sekunder in i låten så jag märkte inte att det inte var han som sjöng. Men jag hann höra den hemska basen komma in på samma ställe som innan.

2008-03-03 @ 23:37:07
Postat av: Mubbet

Jag som tyckte videon såg ovanligt pricey ut, men det kanske bara var jag.. Kan du förstå att jag har varit tvungen att välja mellan att digga till "dragostea din tei" och "boten anna" i 2 hela veckor i Thailand? Du vet nog det pinsamma svaret..

2008-03-05 @ 19:40:24
Postat av: Ingrid

Jag vet svaret, stackars mubb.

2008-03-05 @ 20:05:37
Postat av: sandy

captured the hearts of sweden???!!! "okej"

2008-03-06 @ 21:43:33
URL: http://sandyarfashion.blogg.se
Postat av: needy girl

Det är ju helt klart en låt som sätter sig på hjärnan. Sen om den är bra eller inte är ju en smaksak, men den är iaf jävligt effektiv som poplåt.

2008-03-07 @ 13:34:45
URL: http://needy-girl.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vet faktiskt inte om den fastnar så mycket i min hjärna, men den har ju uppenbarligen satt sig i hjärnan på en massa engelska fjortonåringar!

2008-03-07 @ 16:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0