Snipp, snapp, snut ...

Om fem dagar slutar jag på Last.fm. Det känns sjukt trist faktiskt. Insåg inte förrän nu i veckan att jag antagligen inte kommer träffa de jag jobbat med vidare mycket framöver. Att lämna London blir också sorgligt, men ett långt sommarlov hemma i Skåne och två månaders tågluffande är ett helt okej byte antar jag. Och hur mysigt det än är att bo hemma hos Simon och hans föräldrar i deras fina Fulham-hus med tesco över gatan som bara säljer organisk mat och stavar allt kött på franska, saknar jag ett egent kök. Simons mamma är helnyttig och de har ett kylskåp av samma storlek som en minibar för att alltid äta färsk mat... antar jag. Det är även renare än mammas kök, och alla kryddor, inklusive salt och peppar, förvaras nere i källaren. Det är med andra ord inget bra klimat för att laga någon av den fettstinna maten jag lagar, särskilt inte när jag alltid lyckas använda deras finaste honung till fel saker och sätter den där antika grytan som inte tål eld på spisen... och så vidare. Jag har gjort en full reträtt från köket och mina fingrar håller på att bli tokiga av längtan att få laga alla curries i kokboken Simon gav mig i födelsedagspresent. Jag har redan förberettt så att Martin J har lovat att laga curry med mig i sommar, och Tina som jobbar på Culinar har lovat att sno hem alla obskyra örter som krävs.
Gullregsnvägen 105 C kommer att lukta som Bradistan när jag är klar.

Så nu har jag tre veckor kvar att göra saker i London som jag ännu inte hunnit. Om ni vill att jag ska köpa hem nåt för sista gången (typ Mariannes hårspray från Toni&Guy) så är det bra att hojta till nu.

Det jag framförallt ska göra sista tiden är att gå till kyrkogårdar. De har helt fantastiska kyrkogårdar här. West Brompton var jag på för nån vecka sen, och en excentrisk dam ska guida mig genom Highgate nästa vecka. BIlder från West Brompton finns på min flickr: http://www.flickr.com/photos/8637650@N02/

image134

Kommentarer
Postat av: Patrik

Du kanske vill köpa hem Jamie T åt mig? Han får nog plats i handbaggaget?

2008-06-03 @ 01:09:00
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: sandy

ååh ingrid vi måste hooka innan du åker, jag kommer på lördag! vin perhaps?

2008-06-03 @ 12:37:44
URL: http://cottonstyle.co.uk
Postat av: Ingrid

Klart vi ska! Ring mig när du kommer, jag kommer vara arbetslös och inte ha nåt att göra :)

2008-06-03 @ 17:20:44
Postat av: sandy

ditt nummer funkar ju inteeeeeee!!

2008-06-09 @ 19:00:25
Postat av: Mubbet

label.m volume mousse!! :D

2008-06-09 @ 20:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0